Öppet hus på Löftadalens folkhögskola 20 april

Lördagen den 20 april mellan kl. 11–15 har vi öppet för dig som är intresserad av att studera på Löftadalens folkhögskola. Prova på olika aktiviteter, se skolan och hör nuvarande deltagare berätta om sin utbildning och livet på skolan.

Öppet hus är ett bra tillfälle för dig att ställa frågor och upptäcka det som du är intresserad av. Då har du chansen att träffa våra engagerade lärare, deltagare, studie- och yrkesvägledare samt internatansvarig, som gärna berättar om våra utbildningar och hur det är att studera och bo på skolan.

Under dagen har du möjlighet att gå en rundtur på skolan och delta i olika aktiviteter som arrangeras av våra studerande.

I vår matsal finns också möjlighet att avnjuta en lunch eller fika under dagen.

Aktiviteter under dagen

• Delta i proddstafett arrangerad av våra deltagare på Musikproducentlinjen
  • Musikallinjen har öppna repetitioner av föreställningen ”Spamalot”
  • Invigning av utställning kl 13. Utställningen är skapad av deltagare på Bild- och konstlinjen, Keramiklinjen och Textila återbruk och är öppen under hela dagen
  • Se när Artist- och produktionslinjen och Singer/songwriterlinjen repar och spelar musik
  • Prova på olika instrument med Allmän kurs musikinriktning
  • Klädbytardag, quiz och studieverkstad

...och mycket mer!

Scenprogram

11:00 Singer/songwriterlinjen spelar och sjunger
11:30 Presentation av ny utbildning: stödassistent/barnskötare med påbyggnad vårdbiträde
11:45 Kilwa-sällskapet presenterar vårt samarbete med en skola i Tanzania
12:00 Musikallinjen presenterar föreställningen "Spamalot"
12:30 Folkkören presenterar sig
12:40 Singer/songwriterlinjen spelar och sjunger
13:00 Vernissage med tal av rektor Nanna
13:15 Kulturkurs 55+ presenterar sig
13:30 Allmän kurs presenterar den nya inriktningen dans
13:45 Presentation av ny utbildning: stödassistent/barnskötare med påbyggnad vårdbiträde
14:00 Musikallinjen presenterar föreställningen "Spamalot"
14:30 Singer/songwriterlinjen spelar och sjunger

Hitta hit

Löftadalens folkhögskola ligger beläget i Åsa på västkusten, cirka 45 km söder om Göteborg. Hit tar du dig enkelt med både buss och tåg. För aktuella tidtabeller se hallandstrafiken.se eller vasttrafik.se

Närmsta busshållplats heter ”Åsa idrottsplats” och ligger endast ett par minuters promenad bort.

Väljer du att ta dig hit med egen bil finns det gott om parkeringsmöjligheter på skolområdet.

Adress: Folkhögskolevägen 19, 439 54 Åsa