Brunnsviks folkhögskola, filial Ludvika

På Brunnsvik folkhögskola trivs vi. Vi fokuserar på hela människan. Vår folkhögskola är en mötesplats där gemenskap och lärlust får dig att växa tillsammans med andra. Låt våra entusiastiska och kunniga lärare inspirera och utmana dig att nå just ditt mål. Studiemiljön är klassisk folkbildningsmark där allt startade, i Brunnsvik utanför Ludvika, med utsikt över sjön Väsman.

På Brunnsvik trivs vi!

Brunnsvik folkhögskola är en av Sveriges största och är verksam i Borlänge, Gävle och i vår ursprungliga by Brunnsvik strax utanför Ludvika.

Med arbetarrörelsen, där Arbetarnas Bildningsförbund (ABF) och Landsorganisationen (LO) i samverkan med den regionala arbetarrörelsen som huvudman, bedriver Brunnsvik folkhögskola många olika slags utbildningar, allt ifrån Allmän kurs, musikutbildningar, yrkesutbildningar och arbetsmarknadsutbildningar som SMF och Etablering.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Samtliga av de hus vi har är tillgängliga med hiss.

Hitta hit

Postadress:
Brunnsviks folkhögskola, filial Ludvika
Grangärdevägen 79
771 92 Ludvika

E-post:
info.ludvika@brunnsvik.se

Huvudman:
Föreningen Brunnsviks folkhögskola.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR

Övrig information: