PRO:s folkhögskola

PRO Folkhögskola i Gysinge är vackert belägen invid Nedre Dalälven och Färnebofjärdens nationalpark. Folkhögskolan är öppen för alla men har en utpräglad seniorprofil och verkar för att deltagarna genom studier ska ges ökade möjligheter till aktivitet och samhällsengagemang.

PRO Folkhögskola

PRO Folkhögskola i Gysinge ligger vackert invid Färnebofjärdens Nationalpark vid Nedre Dalälvens strand och inom Sveriges 3:e biosfärområde.

Skolans kurser i Gysinge är veckokurser såsom skrivarkurser, målarkurser, linedance, sång, friskvårdskurser, frigörande dans mm. Boende i Gysinge genom Gysinge Herrgård/Jula Hotell och konferens.

PRO Folkhögskolas filialer i Huddinge och Malmö har en äldreprofil. I Huddinge läser man Allmän och Särskild kurs, cirka 15 veckor samt terminslång målarkurs. I Malmö finns Allmän kurs.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolan har möjlighet att ta emot deltagare med funktionsnedsättningar. Det finns hiss och hörselslingor. Ledarhund får alltid tas med. I Huddinge finns hiss och lokalerna är lätta att nå.

PRO:s folkhögskola
Bruksgatan 5