Gotlands folkhögskola, Hemse

Välkommen till Gotlands folkhögskola – en plats för utveckling, lärande och skapande. På folkhögskolan får du lära dig mycket. Inte bara om det du lär dig på kursen – utan även en hel del om dig själv. Du arbetar tillsammans med andra men får ta mycket eget ansvar för ditt eget lärande.

Gotlands Folkhögskola finns på två orter på ön – Hemse och Fårösund. På båda platserna erbjuder vi ett unikt kursutbud.

På Gotlands folkhögskola finns möjligheten att få nya kunskaper och perspektiv så att livet kan ta en annan väg. Här får du möjlighet att välja väg och ta dig vidare i livet.

Vi tror att du lär dig mer och bättre om du vistas i en miljö där du blir sedd och får bekräftelse för den du är. Därför är det viktigt att vi har tid och utrymme att mötas. Folkhögskolan är trygg miljö där ingen lämnas utanför.

Alkohol- och drogpolicy
Gotlands folkhögskola har en policy som innebär att skolan och internaten ska vara fria från alkohol och andra droger.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Hela skolan och delar av internatet är anpassat för deltagare med funktionsvariation.

Hitta hit

Postadress:
Gotlands folkhögskola, Hemse
Storgatan 11
623 50 Hemse

E-post:
folkhogskolan@gotland.se

Webbadress:
www.gotlandsfolkhogskola.se

Huvudman:
Region Gotland

FSR: