Botkyrka folkhögskola

Botkyrka folkhögskola är en folkhögskola i Norra Botkyrka som genom folkbildning och utbildning skapar möten mellan människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Botkyrka folkhögskola

Vår skola vill stimulera deltagarna till engagemang i närområde, föreningar, församlingar och fortsatta studier. Botkyrka folkhögskola ska göra skillnad, lokalt men också i ett större perspektiv i Sverige och världen genom sitt bildningsarbete.

Samhällsorientering och Svenska/Svenska som andraspråk är viktiga inslag i alla kurser hos oss på Botkyrka folkhögskola. Matematik och engelska studeras på de nivåer där våra deltagare befinner sig.

Små undervisningsgrupper gör lärandet lättare. Den egna motivationen för studier måste vara hög och viljan att möta andra är en förutsättning för att studera här.

Deltagarna på skolans kurser är mellan 19 och 60 år och det finns omkring 220 studerande på skolan dagtid. Vi är en mindre externatskola där det allt som oftast är lugnt och stilla.

Botkyrka folkhögskolas lokaler ligger på 4 minuters gångavstånd från Hallunda centrum. I centrum finns affärer, restauranger och goda kommunikationer med tunnelbana och bussar. Det är lätt att ta sig till oss på Botkyrka folkhögskola.

Kvällstid finns på skolan kurser särskilt för skolans huvudmän

Skolans kursutbud presenteras på hemsidan och ansökan är  öppen till 31:a maj 2024

Om någon eller några vill besöka oss går det bra när som helst under året.

Besök gärna vår sida på facebook!

Eller vår webbsida!

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Alla utrymmen på skolan är tillgängliga för rullstolsburna.

Hitta hit

Postadress:
Tomtbergavägen 14
145 67 Norsborg

E-post:
info@botkyrkafolkhogskola.org

Webbadress:
www.botkyrkafolkhogskola.org

Huvudman:
Lokala församlingar i Botkyrka inom Equmeniakyrkan och Syrisk ortodoxa kyrkan.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR