Långholmens folkhögskola

Långholmen folkhögskola ligger sedan våren 2017 i centrala Sundbyberg. Vår skolgård är den vackra Marabouparken och våra lokaler är nya, fräscha och ändamålsenliga. Hos oss kan du läsa klart gymnasiet, studera svenska som andraspråk och fördjupa dina kunskaper inom ledarskap, retorik eller skrivande.

Vi har gjort oss kända som en skola med hög trivsel, utmärkta studieresultat, väl utvecklade stödfunktioner samt uppföljning. De nya lokalerna ger dessutom ytterligare möjligheter till en bra studiemiljö. Vi har en modern IT-miljö och för de som behöver har vi uppdaterar vi regelbundet våra hjälpmedel med bland annat StavaRex och Oribi Talsyntes.

Skolans värdegrund är alla människors lika värde och vårt ledord är likabehandling.  Skolan har utvecklats från att vara en skola för enbart kvinnor till att vara öppen för alla sökande. Våra välutbildade lärare har lång erfarenhet av att undervisa och fungera som stöd i utbildningen. Undervisningen sker i små grupper. Långholmens folkhögskola har en lugn studiemiljö som bland annat bygger på bra relationer mellan alla som befinner sig på skolan. Kursernas innehåll är tydligt och vi arbetar strukturerat med uppföljning och stöd vilket skapar goda studieresultat.

För att komma till skolan finns flera möjligheter: pendeltåg till Sundbybergs Centrum, tunnelbana blå linje till Sundbybergs Centrum, tvärbana till Bällsta bro och dessutom väldigt många busslinjer. Det tar ungefär 78 minuter att promenera från centrum.

Skolan är en externatfolkhögskola.

Detaljerad karta

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolan är tillgänglig för rullstolsburna.

Långholmens folkhögskola
Löfströms Allé 7
172 66 Sundbyberg

info@langholmens.fhsk.se

Webbadress:
www.lhmfhsk.se

Huvudman:
LO-distriktet i Stockholms län.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR