Kristinehamns folkhögskola

Kristinehamns folkhögskola har ett stort utbud av utbildningar inom flera olika områden. Här kan du läsa in din behörighet för gymnasium eller högskola/universitet eller studera på någon av våra profilutbildningar.

Spelkultur är profilen för Kristinehamns folkhögskola. Vi har allmän såväl som yrkesinriktad utbildning.

Kristinehamns folkhögskola

Vårt mål är att du som kursdeltagare växer och utvecklas, att du blir mer intresserad av samhällsfrågor, att du ökar dina kunskaper och färdigheter samt att du tar del av och skapar kultur i olika former.

Skolan är centralt belägen i Kristinehamn och erbjuder både närundervisning och flexibla distansstudier. Du som vill har möjlighet att bo på vårt internat, och du som i stället pendlar behöver bara promenera sju minuter från resecentrum för att komma fram.

Klicka här för att läsa mer om skolan, våra profilkurser och allmänna kurser.

Strömsbergsgatan 15a
681 32 Kristinehamn