Solviks folkhögskola

Solviks Folkhögskola erbjuder studier i allmänna teoretiska ämnen, konst, musik, datorgrafik, kultur och kurser för seniorer. Skolan arbetar aktivt med att ge vuxna med funktionsnedsättning möjlighet till en förbättrad livssituation.
Skolan drivs som en stiftelse (med anknytning till EFS som är en missionsrörelse inom Sv. kyrkan). Vår verksamhet bygger på kristen grund med människan i centrum.

Var ligger Solvik

Solviks folkhögskola ligger i Västerbotten i byn Frostkåge vid E4:an ca 1,5 mil norr om Skellefteå och ca 1,5 mil söder om Byske. Adressen är Frostkåge 105,  93492 Kåge.

Restaurang och konferens

I Solviks restaurang serveras lunch alla vardagar och då är även externa gäster välkomna.
Vi erbjuder ett rikligt salladsbord och man kan välja mellan två huvudrätter, samt ett vegetariskt alternativ. För internatet serveras dessutom frukost och en enklare middag.
På helgerna får internatdeltagarna ordna mat själva.

Det finns även möjlighet att boka dagskonferenser, bröllop och personalfester i vår restaurang och konferensdel.

Vi har bra lokaler som är tillgängliga för rullstolsburna.

Internatet

Internatet har plats för ca 50 boende varav vissa rum kan användas som dubbelrum.

Drogfritt

Solviks folkhögskola vill erbjuda en fristad från alkohol och andra droger för att vara stödjande för den, som tidigare har haft missbruksproblem, eller har negativa erfarenheter av alkohol eller andra droger i sin omgivning.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolan är tillgänglig för rullstolsburna.

Frostkåge 105
934 92 Kåge

info@solviksfolkhogskola.se

Webbadress:
www.solviksfolkhogskola.se

Huvudman:
Stiftelsen Solviks Folkhögskola med anknytning till EFS, som är en missionsrörelse inom Svenska kyrkan.

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR

Övrig information:
Internat med 50 bäddar

Andra utbildningar på skolan:

Nyheter från Solviks folkhögskola