Västerås folkhögskola, filial Köping

Folkhögskolan i Köping verkar för minskade utbildningsklyftor och ökad jämlikhet. Med en orubblig tro på allas lika värde och att våra olika erfarenheter är en styrka möter vi människor där de befinner sig i livet. Tillsammans skapar vi ett spännande sammanhang som alstrar goda studieresultat, personlig utveckling och samhällsengagemang.

Folkhögskolan i Köping är en del av Västerås folkhögskola.

Folkets hus, folkhögskolan i köping

Att studera hos oss

På Folkhögskolan i Köping arbetar vi med flera ämnen samtidigt under olika temaveckor. Det ger dig en större förståelse för omvärlden och hur de olika ämnena hänger ihop. På skolan finns ett starkt samhällsengagemang.

Din bakgrund och dina erfarenheter är viktiga för oss. Vi är övertygade om att kunskap är någonting du, dina kurskamrater och vi på skolan skapar tillsammans. Här får du möjlighet att växa som person och vidga dina vyer.

Skolan ligger långt fram inom ny teknik och datorn används som ett naturligt hjälpmedel i undervisningen. Du får låna en dator under studietiden.

Våra utbildningar:
Allmän kurs på grundskolenivå