Göteborgs folkhögskola

Vi är folkhögskolan för dig som vill läsa i storstaden. Vi tycker integration och mångfald är viktigt och vill finnas där behovet av oss är som störst. Du hittar oss på Nya Varvet i Västra Frölunda, i Biskopsgården och i olika projekt runt om i Göteborg. När du läser hos oss möter du språk och livsåskådningar från hela världen!

Deltagare på Göteborgs folkhögskola

Vi har en stor allmän kurs på Nya Varvet med flera inriktningar och ett stort utbud av valämnen. På Nya Varvet finns bibliotek, fotolabb, musikstudio och ateljé och från 2018 även en teaterlokal. I Biskopsgården kan du läsa allmän kurs grundskolenivå eller de första två åren på gymnasienivå.

Yrkesutbildningarna fritidsledarutbildning och socialpedagog innehåller praktik som ger dig goda jobbchanser.

För dig som vill förmedla en berättelse kan vår filmproduktionsutbildning med fokus på fiktion och dokumentär vara en ingång i branschen. Kanske vill du hellre använda din kropp som uttrycksmedel? Då kan vår teaterkurs med inriktning skådespeleri och teaterproduktion vara något för dig.

Oavsett vilken utbildning du läser hos oss är inte målet det viktigaste utan resan dit. Den resan gör vi tillsammans för då förstår och kan vi mer.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolan har god tillgänglighet. Våra lokaler finns beskrivna i Tillgänglighetsdatabasen, länk finns på vår hemsida.

Göteborgs folkhögskola
Örlogsvägen 22
426 71 Västra Frölunda

Besöksadress:
Nya Varvet

goteborgs.folkhogskola@vgregion.se

Webbadress:
www.gbg.fhsk.se

Huvudman:
Västra Götalandsregionen

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR