fuckedyfucki av Aina Hüls

Internationella kvinnodagen på Hellidens folkhögskola

Deltagare från konsthantverkskurserna och Grafisk design på Hellidens folkhögskola är med och ställer ut på Internationella kvinnodagen. Det visas planscher från Grafisk design och skulpturer av konsthantverksdeltagarna. Utställningen öppnar med mingel kl 17:00.

Internationella kvinnodagen uppmärksammas i Tidaholm med ett samarrangemang mellan Svenska kyrkan Tidaholm, Studieförbundet Vuxenskolan och Sensus studieförbund. Medverkar gör även deltagare från Hellidens folkhögskola och Röda korset, Tidaholm och Lidens blomsterhandel.

Eventet startar klockan 17:00 med mingel och invigning då folkhögskolans deltagare visar sina verk. Senare under kvällen blir det föredrag med Anna Mårtensson som är relationsvåldsexpert och kammaråklagare Jönköpings län.

Därefter får besökarna njuta av musik av Anna Gustafsson.