Montage med deltagare som spelar tvärflöjt, piano och stråk.
Lediga platser på stråk, tvärflöjt och piano på Kävesta folkhögskola

Lediga platser på stråk, tvärflöjt och piano

Inför höstens kursstart finns det ett fåtal lediga platser på Musiklinjen vid Kävesta folkhögskola.

• På den klassiska inriktningen finns platser lediga för dig som spelar stråkinstrumenttvärflöjt eller piano.

• På jazz-, pop- och rockinriktningen finns platser lediga för dig som spelar piano.

Ansök så snart som möjligt

Skolan tar emot ansökningar löpande, gärna så fort som möjligt.

Ansök via Kävestas hemsida

Om du har frågor, kontakta gärna linjeledare Stig Erik Nerman på stigerik.nerman@kavesta.fhsk.se eller 073-980 86 60.

Kort om musiklinjen

Kävestas musiklinje är till för den som vill bli en bättre musiker.

På Musiklinjen får man fokusera på att spela tillsammans med andra, både i ensembleundervisning och vid en stor mängd konserter.

Utbildningen är välorganiserad och drivs av ett engagerat lärarlag som ger varje deltagare möjlighet att utvecklas mot sina egna mål.

Många av linjens deltagare går vidare mot högre studier – t.ex. musiklärarutbildningar eller musikerutbildningar på landets högskolor.

Musikens hus färdigt 2019

Just nu byggs helt nya lokaler till Musiklinjen – Musikens hus. Musiklinjen kommer att samla sin verksamhet på 1100 m² från och med hösten 2019.

Mer om byggnationen av Musikens hus.