Bild. Stadsbild från centrala Berlin.

Ny spännande kortkurs i Berlin

Braheskolan erbjuder nu en ny fyra veckor lång kurs i Berlin! Folkhögskolekursen i maj ger dig chansen att uppleva Tysklands huvudstad samtidigt som du utvecklar dina kunskaper i tyska.

Under maj månad har du chansen att uppleva metropolen Berlin samtidigt som du läser en språkkurs. Lärarna på kursen har alla tyska som modersmål och undervisningen äger rum cirka fyra lektionstimmar om dagen.

Tyngdpunkten ligger på kommunikation, praktiska övningar, kunskap om staden Berlin och tysk vardagskultur. Dina nya kunskaper kan du dagligen omsätta i praktiken när du tar del av allt spännande som Berlin har att erbjuda.

Kursen vänder sig till dig som har läst tyska tidigare och som (minst) har grundläggande kunskaper att bygga vidare på. För att kunna söka kursen måste du ha fyllt 18 år, då det rör sig om folkhögskolestudier.

Läs mer på Braheskolans webbplats »