Filmregissören Pontus Hjortén är kursledare i den nya filmkursen "Vår demokrati?" på Folkhögskolan i Angered
Sagal Hussein i filmen "Europas Brasilia", av filmaren Pontus Hjorten som leder film-och demokratikursen.

Ny unik film- och demokratikurs med filmregissören Pontus Hjortén

Kursen "Vår demokrati?" på Folkhögskolan i Angered är en kort och intensiv filmkurs där demokratins möjligheter och utmaningar utforskas. Hur fungerar demokratin egentligen i skolan, på arbetsplatsen, i föreningen eller i samhället?

Tillsammans med filmregissören Pontus Hjortén, som bland annat gjort Europas Brasilia, Ett Nytt liv och Fotbollens sista proletärer, leds deltagarna i denna kurs, i både film - och demokratiteknik.

Kursen på Folkhögskolan i Angered startar med två intensiva helgkurser och fortsätter med individuell handledning i varje filmprojekt samt workshops med bland annat deltagarna och Folkhögskolan i Angered, Arabiska Bokstavscentret och Föreningen Stödnätet i april och maj 2019.
Kursen är kostnadsfri. Ansökan görs genom att skriva ett mail, eller ett inspelat filmklipp.

Mer information finns på: www.folkhogskolaniangered.se/filmochdemokratikurs kring ansökan och datum. Ansök senast 12 december!