Fotomontage med en bild på Agnes och två bilder av hennes verk.
Agnes intervjuades om att följa sin konstnärliga dröm på Kävesta folkhögskola

Agnes följde sin konstnärliga dröm - från Kävesta till HDK

Efter estetiska programmet på gymnasiet valde Agnes att studera på Kävesta folkhögskolas Konst- och formgivningslinje. Efter två års studier gick hon sedan vidare till Högskolan för design och konsthantverk (HDK) hösten 2018.

Innan Agnes slutade på Kävesta 2018 berättade hon om sin vilja att bevisa att det går att förverkliga en konstnärlig dröm.

- Ända sedan jag var yngre så har folk som inte har någon aning om vad det innebär, talat om för mig att det är svårt. Så jag vill bevisa att det går att följa en konstnärlig dröm.

Miljön på Kävesta var viktig för Agnes, som fick studera tillsammans med andra som också älskar konst och kreativitet.

- Jag uppskattar att ha många kreativa människor runt mig och Kävesta har varit en plats som har allt jag behöver för att må bra. Det här har varit de två bästa åren hittills i mitt liv.

- Det finns en sådan godhet här. Det finns verkligen en välvilja hos varje lärare, och alla kommer ju hit för att göra något de älskar.

Hela intervjun med Agnes finns på Youtube:

Konstutbildning på folkhögskola - Agnes Nordh berättar om sina studier på Kävesta