Musiklinjens partyband spelar utomhus under avslutningsveckan 2018

Lediga platser på Kävesta Musiklinje - särskilt för dig som spelar blås

Musiklinjen vid Kävesta folkhögskola har ett fåtal lediga platser. Det gäller särskilt dig som vill spela blåsinstrument med jazz-, pop- och rockinriktning.

Musiklinjen vid Kävesta folkhögskola passar dig som vill studera musik på heltid i syfte att förbereda dig för högre studier, på t.ex. musikhögskola.

Musiklinjen har två tvååriga inriktningar: klassisk eller jazz, pop och rock (JPR). Det finns även en ettårig klassisk preparandkurs.

På Kävesta folkhögskola får du möjlighet att spela mycket både på lektionstid och vid en stor mängd konserter. Stor vikt läggs vid ensemblespel. Du får lärarledd undervisning i kammarmusik eller jpr-ensemble varje dag.

Kävesta erbjuder internatplats för deltagare på musiklinjen, vilket gör att du både kan studera och bo på samma plats. Kävesta folkhögskola ligger naturskönt på landet cirka två mil söder om Örebro.

Ansök så snart som möjligt - antagning görs löpande.

Kontakt - Stig Erik Nerman (linjeledare):

stigerik.nerman@kavesta.fhsk.se

Mer om Musiklinjen vid Kävesta folkhögskola