Konsertvecka på Birka Folkhögskola

Första veckan i mars sänder musiklinjerna på Birka folkhögskola konserter via Youtube. Det blir en intensiv vecka med klassisk musik, folkmusik och jazz.

Vanligtvis planerar och genomför deltagarna en turnévecka som en del av undervisningen på Birkas musiklinjer.  I år har pandemin satt stopp för turnerandet, men spelsuget hos de studerande finns kvar. I år har personal och studerande tänk om och bjuder nu på en hel vecka av konserter av alla de olika ensemblena på musiklinjerna.

Måndag och fredag kl 19 och tisdag till torsdag kl 19 och kl 20 sänds inspelade konserter på Birka folkhögskolas Youtube-kanal. Självklart ligger konserterna kvar för att kunna ses i efterhand!

Så damma av dansskorna, röj undan i vardagsrummet, starta datorn och klicka här för att komma till konserterna.