Huvudlärare för inriktningen är Cecilia Alrikson till vänster. Miryam Lawo går Musiklinjen just nu.

Utforska din röst inom olika musikstilar

Inför nästa läsår kan du söka till en sånginriktning på vår Musiklinje. Här finns stora möjligheter att utforska rösten och hur det är att sjunga inom olika musikstilar.

Sånginriktningen passar dig som är nyfiken på sång inom olika genrer. Vi fokuserar på din röst och teknik inom jazz, gospel, musikal och klassisk sång och utvecklar din musikaliska kreativitet och sceniska beredskap. Du får möjlighet att musicera i både mindre vokalensembler och i större klassisk kör och i afrokör.

Med en tydlig musikteoretisk vägledning blir du väl rustad att söka vidare till musikhögskola eller annan vidareutbildning om du vill det. Under utbildningstiden finns det stora möjligheter att delta i konserter, både på och utanför skolan. Utöver ordinarie undervisning ordnas flera intressanta kurser och masterclasses varje läsår.

Sista ansökningsdag är 1 april 2020.

Här kan du läsa mer om utbildningen och ansöka.