En grupp deltagare sitter tillsammans i skuggan under ett träd.
Träffa lärare från Kävesta folkhögskola på Saco-mässan

Träffa Kävesta folkhögskola på Saco-mässan

Nu är antagningen öppen till Kävesta folkhögskolas utbildningar i dans, konst och musik. Under Saco-mässan 2020 kan du träffa och prata med lärare från utbildningarna, live på webben.

Förberedande utbildningar i dans, konst och musik

Kävesta folkhögskolas profilkurser passar den som vill studera dans, konst eller musik. Målet kan vara att utvecklas för sin egen skulle, eller att förbereda sig inför antagningen till bland annat musikhögskolorna, Balettakademin, Dans- och cirkushögskolan, Högskolan för konst och design eller Konstfack.

My gick på Danslinjen 2012 - 2013 och utbildade sig sedan vid Iwansson International i München. Hon berättar så här om Kävesta:

- Kävesta var ett perfekt mellansteg för mig efter gymnasiet. Jag visste redan då att jag ville arbeta med dans men inte i vilken form, och inte heller om glädjen, passionen eller kroppen skulle hålla för att bli dansare. Men på Kävesta fick jag vara fysisk hela dagarna och insåg att jag blev mer motiverad av det.

Träffa lärarna på Saco-mässan

Årets upplaga av Sacos studentmässa blir på grund av corona-restriktioner digital. Under mässan, som pågår 24 - 27/11 finns Kävesta folkhögskolas lärare på plats för att chatta och samtala via videolänk.

- Vi har varit med på Saco mässan sedan 2015. I år måste det så klart ske på ett annat sätt, men det blir spännande att pröva något nytt. Det är alltid roligt att träffa nyfikna och drivna gymnasiestudenter, oavsett om det är i en fysisk eller digital monter, säger skolans kommunikatör Petter Hellmin.

Här hittar du mer information: Kävesta folkhögskola på Saco-mässan 2020

Antagningen är öppen

Antagningen till Kävesta folkhögskolas profilkuser är öppen från och med 15/11. Sista ansökningsdatum till läsåret 2021 - 2022 är:

• Danslinjen: 20 mars
  • Konst- och formgivningslinjen: 22 mars
  • Musiklinjen: 22 mars

Läs mer och ansök på Kävesta folkhögskolas hemsida.