Kollage med fjorton olika bilder mot en orange bakgrund. Text på bilden: Vad välter trädet?
Vad välter trädet? Utställning på Kävesta folkhögskola

Digital konstutställning: Vad välter trädet?

Nu kan du besöka "Vad välter trädet?", en utställning av fördjupningsåret på konst- och formgivningslinjen vid Kävesta folkhögskola, på webben.

Fördjupningsåret på konst- och formgivningslinjen är till för att utveckla sitt konstnärliga språk under självständiga former, och förbereda sig inför högre konstutbildningar.

Som en del i höstens undervisning fick deltagarna skapa självständiga verk, men utifrån ett gemensamt tema. Temat var "Skogen" och verken visades tillsammans som utställningen "Vad välter trädet"?

Om utställningen

Så här beskriver deltagarna utställningen:

För oss är skogen en komplex plats full av liv, lugn, mystik och mörker.

Frågan ”Vad välter trädet?” är öppen för tolkning. Vi fantiserar kring vad som döljer sig bakom ett träd som ligger vält.

Varför välte det till att börja med? Vilka mystiska varelser kan träda fram ur rotvältan?

Tillsammans tar vi reda på mer om det som händer i skogen och de inneboende krafterna där.

Besök "Vad välter trädet?" på webben

På grund av smittläget kunde konst- och formgivningslinjen inte genomföra någon traditionell utställning och vernissage med publik på plats. Istället blev det en livesänd vernissage på Facebook.

Nu finns dock alla 23 verk samlade på Kävesta folkhögskolas hemsida. Välkommen att besöka utställningen här:

Vad välter trädet?