Tre tavlor på svart bakgrund.
Konst- och formgivningslinjens vårutställning 2021

Digital konstutställning på Kävesta folkhögskola

Deltagarna på Kävesta folkhögskolas konst- och formgivningslinje kunde inte genomföra en vanlig utställning i år heller. Men de har kämpat in i det sista för att ordna en coronavänlig visning av sin vårutställning.

En salig blandning

Utställningen består av verk av samtliga 27 deltagare på konst- och formgivningslinjens grundutbildning samt fördjupningsår. Innehållet speglar utbildningens fyra ämnen måleri, skulptur, textil och smyckekonst.

- Det är en salig blandning av olika stilar och material, skapade av olika personligheter och åldrar, hälsar deltagarna.

Kreativitet och kampanda

Skolans vårutställning är alltid viktigt, eftersom det är sista chansen för deltagarna att visa upp vad de arbetat med under året. Till hösten går deltagarna göra många olika saker. Vissa kommer gå ett år till, andra provar sina vingar på konsthögskolor och några går tillbaka till arbetslivet.

- Gemensamt för oss alla är att vi har lagt ner vår själ i skapandet, för att utvecklas och få fram verk vi är stolta över. Trots att vi behövt göra stora anpassningar på grund av coronapandemin har kreativiteten och kampandan flödat in i det sista, berättar deltagarna.

Om utställningen

Du kan se hela utställningen online på www.kavestakonst.com.