- Målet är att erbjuda världens mest inkluderande spelutbildning, säger Alexander Milton, rådgivare för kursens utveckling.

Äntligen spelutbildning i Linköping!

Valla folkhögskola startar tillsammans med East Sweden Game en tvåårig eftergymnasial utbildning.

- Vi är stolta att erbjuda Linköpings första spelutbildning, säger rektor Carola Råström i en intervju.

- Östergötland har blivit ett nytt centrum för spelutveckling och digitala upplevelser, säger Tomas Ahlström, vd för East Sweden Game.

Det är en helt ny spelutbildning som täcker allt deltagarna behöver veta för att utveckla dataspel och framtidens digitala upplevelser. I kursen väljer deltagarna själva om de vill satsa på programmering eller grafik.

- Målet är att erbjuda världens mest inkluderande spelutbildning, säger Alexander Milton, rådgivare för kursens utveckling.

Utbildningen är förlagd på Valla folkhögskola och målet är att kombinera den kultur som finns i skolan med den kompetens och de förutsättningar som East Sweden Game erbjuder.

Klicka här för att läsa mer och ansöka. Sista ansökningsdag är 15 maj.