Gitarrist på scenen
Elena Toteva som gick Musikerlinjen 2015-2017

Sångare/sångerska sökes

Vår ettåriga musikerlinje behöver fyllas på sedan vi fått ett sent avhopp. Vill du utvecklas i din musik med andra begåvade? Då har du chansen nu.

Gör som Elena Toteva, sök till Musikerlinjen.

– Den enda jag ville när jag sökte Musikerlinjen var att spela elgitarr på heltid men då visste jag inte hur viktiga enskilda lärare kan vara. I skolans replokaler träffade jag min sambo, vänner för hela livet som jag också kommer att fortsätta spela med och lärare som bland annat anpassade mitt schema så att kunde läsa svenska parallellt. Detta gav mig behörighet att söka högskolor.

– Mina två år på skolan ledde till att jag nu har jobb som lärarvikarie i musik som jag verkligen tycker om. Målet nu är att utbilda mig till musiklärare och starta ett projekt med egen musik.