Vänj dig aldrig vid orättvisor citat av Heidi Fried
Minneskonsert på Bromma folkhögskola

Förintelsens minnesdag uppmärksammas med konsert

Bromma folkhögskola uppmärksammar Förintelsens minnesdag den 27 januari med konsert, föredrag och textläsning.

Ilse Weber var en judisk författare och musiker som dog i Auschwitz.
Under kvällen berättar Bernt Hermele, författare, som skrivit boken Överlevarna - röster från Förintelsen, om Ilse. Han har bland annat intervjuat Ilses son som levt i Sverige. Deltagare från Teaterlinjen läser utdrag från de brev Ilse sände sin son. Musiklinjen bjuder på minneskonsert där de tolkar stycken komponerade av Ilse.

Välkommen till Mötesplats Bromma kl 18 på Bromma folkhögskola, Åkeshovsvägen 29 Stockholm. Fri entré.

Hur kan vi låta olika röster bli hörda?

Ett par gånger per termin bjuder Bromma folkhögskola in till en öppen mötesplats för alla som vill delta. Vi samlas kring olika kulturella uttryck, hållbarhetsfrågor, livsberättelser, samtal och dialog.

En mötesplats kan vara en plats där vi väntar in varandra för att vi är på väg åt olika håll. Det kan också vara en plats där människor möts över de gränser som skapats i samhället. Folkhögskolan drivs av övertygelsen att för att demokrati ska fungera så måste både svaga och starka röster få höras, och alla få möjlighet att hitta sin röst. Tillsammans med dig vill vi skapa en mötesplats för samtal och kulturuttryck för hållbara människor i en hållbar värld.