Platser kvar på utbildningar med fokus på Eko-vegetariskt kök

Det finns platser kvar på utbildningarna Ekovegetariskt kök och Allmän kurs Ekovegetariskt kök.

Utbildningen Eko-vegetariskt* kök riktar sig till dig som vill utforska ditt intresse för matlagningens och måltidens möjligheter. Genom sin bredd kan utbildningen passa både dig som söker en ingång till framtida arbete med mat och dig som vill fördjupa dina kunskaper inom det ekologiska, vegetariska köket. Utbildningen kan också passa dig som söker underlag för vidare studier, entreprenörskap eller annat engagemang för framtidens mat. Tillsammans undersöker vi hela livsmedelskedjan, från myllan, via förädlingsprocesserna till gemenskapen runt matbordet och tillbaka igen.

Utbildningen Allmän kurs med inriktning Ekovegetariskt kök riktar sig till dig som vill skaffa dig grundläggande behörighet till Högskola/Universitet eller Yrkeshögskola. Praktiska och teoretiska studier inom det ekologiska, vegetariska och veganska mathantverket* varvas med studier av gymnasiegemensamma ämnen.

Klicka här för att läsa mer och ansöka.