Molkoms folkhögskola

Molkoms folkhögskola har verksamhet i Molkom, Karlstad och Filipstad med totalt cirka 200 kursdeltagare. Det här är skolan för dig som är intresserad av film, skådespeleri, animation eller hälsa. Vi erbjuder också Allmän kurs för dig som behöver skaffa dig behörighet för fortsatta studier, eller förbättra dina kunskaper från grundskola/gymnasium.

Molkoms folkhögskola

Molkoms folkhögskola finns i Molkom, ett mindre samhälle ungefär tre mil nordost om Karlstad i Värmland. Här finns möjlighet till internatboende. Vi har även verksamheter i Karlstad och Filipstad, men där finns inget internatboende.

Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning

Skolbyggnader och elevhem är delvis tillgängliga för rörelsehindrade. Samlingssal, biosal, matsal och gymnastiksal har hörselslinga.

Region Värmland
651 82 Karlstad

Besöksadress:
Mejerivägen 3

molkom@regionvarmland.se

Webbadress:
www.molkom.nu

Huvudman:
Region Värmland

FSR:
Skolan är ansluten till Folkhögskolornas studeranderättsliga råd, FSR

Övrig information: