En man skjutsar en äldre person i en rullstol

Brett utbud av yrkesutbildningar på Örnsköldsviks folkhögskola

Många som studerar vill veta att man har goda chanser till jobb efteråt och vill komma ut i arbete snabbt. Därför är yrkesutbildningar av olika slag mycket populära. Örnsköldsviks folkhögskola har ett brett utbud av yrkesutbildningar som startar till hösten och där ansökan fortfarande är öppen.

Yrkesutbildningar är och har varit eftertraktade och populära den senaste tiden. Hos Örnsköldsviks folkhögskola hittar du, beroende på hur lång skolbakgrund du har, flera olika yrkesutbildningar med olika inriktningar. Ansök redan idag om du är intresserad av någon av dessa kurser:

Allmän kurs Grundläggande vårdutbildning

En kurs som både ger grundläggande kunskaper inom vård och omsorg samt möjlighet att läsa grundskoleämnen på Allmän kurs. Du förbereder dig för arbete eller vidare studier inom vårdområdet genom både teoretiska studier och praktik i kommunen.

Mer information och ansökan till Allmän kurs Grundläggande vårdutbildning

Världens kvinnor – yrkesutbildning till köksbiträde

Kursen är en vidareutbildning till köksbiträde för dig som är på SFI-nivå D. Genom teoretiska studier och kökspraktik får du de yrkes- och språkkunskaper som krävs för att arbeta som köksbiträde eller söka vidare till kockutbildning.

Mer information och ansökan till Världens kvinnor – köksbiträde

Naturguide – Höga Kusten

På denna kurs får du utforska, uppleva och lära dig allt om skogsliv i Höga Kusten. Du skaffar dig kunskap och utvecklar dina färdigheter kring friluftsliv och företagande och blir efter godkänd avslutad kurs diplomerad Naturguide.

Mer information och ansökan till Naturguide – Höga Kusten

Hälsocoach – personlig tränare, kostrådgivare och massör

Kursen ger dig färdigheter och kunskaper inom hälsa, träning, kost och massage. Den ger dig möjlighet att arbeta med människor i alla åldrar för att inspirera till en god hälsa. Efter godkänd avslutad kurs kan du söka till en tredje termin och certifiera dig till personlig tränare, kostrådgivare och massör.

Mer information och ansökan till Hälsocoach