Två deltagare sitter vid ett bord med flera böcker och studerar tillsammans.

Läs Allmän kurs på Örnsköldsviks folkhögskola till våren

Vet du inte vad du ska göra till våren? Behöver du läsa upp din behörighet eller kanske förbättra din svenska? Ett bra alternativ är då att söka Allmän kurs på Örnsköldsviks folkhögskola.

På Allmän kurs får du möjlighet att läsa upp din behörighet alternativt förbättra dina svenskakunskaper samtidigt som du får möjlighet till och stöd i att fundera kring vad du vill göra i framtiden, i form av jobb eller vidare utbildning.

Ansökan är nu öppen för Allmän kurs Grundskolenivå och Gymnasienivå samt Allmän kurs Världens kvinnor på Örnsköldsviks folkhögskola inför vårterminen. Samtliga kurser med kursstart den 9 januari 2023.

Allmän kurs Grundskolenivå och Gymnasienivå

Dessa kurser ger dig möjlighet att slutföra dina studier på grundskolenivå eller gymnasienivå alternativt öva upp din studieförmåga inför vidare studier eller arbete. Vi tar fram en individuell studieplan som passar dig och du får även möjligthet till extra stöd i dina studier om det behövs.

Allmän kurs Världens kvinnor

En kurs för dig som är utlandsfödd kvinna och vill träna upp din svenska exempelvis för att öka dina möjligheter till arbete. Det görs genom skapande på olika sätt, exempelvis genom poesi, hantverk, musik, matlagning med mera.

Läs mer och ansök till vårens kurser på www.ofhs.se.