En grupp personer med tröjor med texten ”Personlig Tränare Kostrådgivare Massör” står och tittar på när en man demonstrerar massage på en person. Bredvid står en kvinna som teckentolkar.

Örnsköldsvik möter efterfrågan på kurser inom hälsoområdet

Det är hög tid att ansöka till höstens kursstarter. Om du som många andra är intresserad av hälsa och vill arbeta med att coacha andra, så ska du söka till Örnsköldsviks folkhögskolas ettåriga yrkesutbildning till Hälsocoach senast den 15 maj.

Intresset för hälsa, träning och kost har ökat mycket de senaste åren och är idag en stor del av vårt samhälle. Samtidigt ökar efterfrågan på yrkesutbildningar och snabba möjligheter till arbete efter en utbildning. Örnsköldsviks folkhögskolas yrkesutbildning Hälsocoach möter det behovet och är en bred utbildning där man genom att läsa en extra termin även kan diplomera sig till personlig tränare, kostrådgivare och/eller massör.

På kursen Hälsocoach får du färdigheter och kunskaper inom områdena hälsa, träning, kost och massage och ger dig möjlighet att arbeta med att inspirera andra till en god hälsa. Under utbildningen läser du bland annat träningslära, kost och näringslära, beteendevetenskap, coaching, samtalsmetodik och hälsopedagogik.

Du lär dig även att göra fystester, genomgår moment i Fysisk aktivitet på recept (FaR) och Fyss, motiverande samtal (MI), hjärt- och lungräddning samt eget företagande.

Sista ansökningsdag för kursen är den 15 maj, så det är hög tid att skicka in din ansökan nu! Du kan läsa mer om kursen och ansöka via länken nedan.

Till mer information och ansökan till kursen Hälsocoach