En kvinna står och håller i en docka medan en man och en kvinna står bredvid och tittar på henne

Sommarkurs som en del av inträdesprovet till Teaterlinjen

Sommaren 2022 erbjuder Örnsköldsviks folkhögskola två sommarkurser; Sommarkurs i Teater och Tajga Överlevnad. Sommarkursen som handlar om att testa på att spela teater fungerar dessutom som ett inträdesprov för den som sökt till den ordinarie kursen Teaterlinjen till hösten.

Testa på att spela teater i sommar

Det spelar ingen roll om du är helt ny på att spela teater eller har en viss erfarenhet, alla med intresse för teater kan läsa Sommarkurs i Teater på Örnsköldsviks folkhögskola. Kursen utgår från samma innehåll som i den ordinarie kursen Teaterlinjen som startar varje höst och man går under fem dagar igenom samma delar som man lär sig under den ettåriga kursen, fast i ett komprimerat format. För dig som har ansökt, eller blir sugen på att ansöka, till höstens start av Teaterlinjen fungerar även sommarkursen som ett inträdesprov. Samtidigt som det såklart ger dig en god inblick i hur det är att studera teater på Örnsköldsviks folkhögskola.

Mer information och ansökan till Sommarkurs i Teater

Testa dina kunskaper i en överlevnadssituation

Den andra sommarkursen på Örnsköldsviks folkhögskola för sommaren 2022, Tajga Överlevnad, vänder sig till dig som har utbildat dig till naturguide och vill testa dina kunskaper inom överlevnad. Under fem dygn ute i naturen kommer du att sättas på prov där scenariot är att du har vält med kanoten och endast fått med dig lite av din utrustning.

Mer information och ansökan till Tajga Överlevnad

Öppnat upp flera av höstens kurser för sen ansökan

Om du inte är intresserad av en kurs i sommar men vill studera i höst så finns det fortfarande platser kvar på vissa kurser på Örnsköldsviks folkhögskola som har öppnat upp flera av höstens kurser för sen ansökan. Bland annat kan du söka till Teaterlinjen, Naturguide – Höga Kusten, Hälsocoach eller Allmän kurs. UD hittar skolans kurser via länken nedan.

Höstens kurser på Örnsköldsviks folkhögskola