Kundrelationsspecialist - distanskurs 100%

Ansök nu

Kundrelationsspecialist - distanskurs 100%

Sankta Elisabets folkhögskola


Ansök nu

Heltidskursen Kundrelationsspecialist är en gymnasial yrkesutbildning som riktar sig till de personer som vill lära sig hur man skapar och utvecklar relationer med kunder för att bidra till en bättre kundupplevelse som i sin tur ger en ökad kundnöjdhet. 

Kurstyp: Profilkurs, Distanskurs, Yrkesutbildning

Träffar:
4 obligatoriska träffar
30 obligatoriska nätträffar

Studietakt: 100%

Längd: 18 veckor

Ansök senast: 16 maj 2021

Lediga platser: Ja

Antagningsvillkor: Svenska grund, Engelska grund. Arbetslivserfarenhet om två eller fler år är meriterande men inte ett krav. Vi genomför intervjuer med de sökande och baserar stora delar av urvalet på intervjuerna.

Kostnader: 500kr. Då ingår digital kurslitteratur samt lunch och fika vid sammankomsterna.

Studiestödsnivå (CSN):
Gymnasienivå (A2)

Internat: Nej

Kurstid: 16 aug 2021 - 17 dec 2021

Kontakt:
Marta Ruz

Telefon: 031-132735
E-post:
marta.ruz@elisabet.se


Fler kurser inom: Entreprenör / Ekonomi , Entreprenör

OBS!
Ansök senast 16 maj 2021

Upplägg

På S:ta Elisabets folkhögskola på distans med sammankomster kan du delvis själv lägga upp dina studier och läsa när det passar dig. Detta innebär stora möjligheter att kombinera studier med annan sysselsättning men ställer samtidigt stora krav på deltagarens studieplanering. Då vissa delar av kursen innehåller engelska är det viktigt att du som deltagaren har relativt goda kunskaper i det engelska språket.

Förutsättningarna för att klara av kursen är dels att delta i samtliga obligatoriska moment, dels klara av att fullfölja samtliga uppgifter med ett godkänt resultat.

Fyra obligatoriska fysiska sammankomster på Sankta Elisabets folkhögskola i Göteborg samt en-två obligatoriska veckovisa sammankomster digitalt.

Syfte

Kursen syftar till att ge grundläggande yrkesfärdigheter inom de olika delmomenten för att rusta deltagaren med kunskaper att eftersträva högsta möjliga kundupplevelse och kundnöjdhet.

Ur innehållet:

Kundupplevelsen (Customer Experience)

Kontaktprocess och fotavtryck

Beteendebedömning

Kundresan (Customer Journey)

Kundservice supportcenter

Kundservicens nya trender

Kommunikation och sociala medier

Identifiera dina kunder med hjälp av bemötandeverktyg 

med mera...

Samarbeten

För att du som deltagare ska få största möjliga nytta av kursen kommer vi ha samarbeten med företag i Göteborgsområdet. Det kommer genomföras studiebesök och andra samarbeten med bl.a. Teleperformance Nordic och KappAhl Sweden

Detta förväntas kursdeltagaren kunna efter avslutad kurs

Efter avslutad kurs bör deltagaren ha grundläggande yrkesfärdigheter inom kundservice, kundtjänst, kundrelationer, kundorienterad försäljning och kundkommunikation. Ett färdighetsdiplom delas ut till de deltagare som fullföljer kursen. 

Länk till kursen på skolans webbplats
https://www.elisabet.se/kundrelationsspecialist