Person spelar på trumset omgiven av instrument. Foto.
Foto: Lina Svensson, Gotlands folkhögskola 2020

Ansök till musikutbildning på Gotland

Spelar du trummor, bas, piano eller ackustisk gitarr? Varför inte ta ett år med personlig musikalisk utveckling mitt på södra Gotland! Än finns platser kvar till årets utbildning.

På Gotlands folkhögskola i Hemse finns musiklinjen.  Här har du möjlighet att utveckla din musikaliska personlighet både individuellt och som ensemblemusiker i olika genrer som pop, jazz, blues och visa.

På musiklinjen finns det stora förutsättningar för egen musikalisk utveckling. Du får praktisk undervisning både individuellt och i grupp, du får spela i ensemble och prova på musikproduktion. Du får också en gedigen musikteoriundervisning och lära dig grunderna hur du skriver och läser noter.

Än finns platser kvar till årets utbildning. Vi söker nu särskilt dig som spelar trummor, bas, piano eller ackustisk gitarr.

Kursstart 25 augusti 2021.

Ansöker gör du via gotlandsfolkhogskola.se