Vit text på blå bakgrund: "Bli klar med gymnasiet på Allmän kurs på teckenspråk. Bara teckenspråkiga lärare." Hjärtöga-emoji x 2. Logotyp Region Örebro län.

Lediga platser på Allmän kurs på teckenspråk

Är du teckenspråkig och vill göra klart gymnasiet? Sök till Allmän kurs på teckenspråk på Fellingsbro folkhögskola i Örebro. Lediga platser finns och du kan söka ända fram till kursstart 17 augusti.

Allmän kurs är en kurs för vuxna som vill skaffa sig gymnasiebehörighet som behövs för att studera vidare eller för att söka arbete. På Fellingsbro folkhögskola i Örebro kan du gå Allmän kurs på teckenspråk.

• Alla lärare är teckenspråkiga
  • Studera i teckenspråkig miljö
  • Hög personaltäthet = bra möjlighet till individuellt stöd

Från och med höstterminen 2020 delar vi upp kursen i två grupper, för att kunna erbjuda ännu mer individanpassad undervisning. Därför utökar vi det totala antalet platser på kursen till 16.

Gör klart gymnasiet hos oss och öppna dörren till dina framtidsdrömmar! Lediga platser finns, du kan söka ända fram till kursstart 17 augusti.