Populär utbildning i spelutveckling får systerutbildning

Vi var först ut bland folkhögskolorna att lansera en utbildning inom spelutveckling. Vi nöjer oss nämligen inte förrän vi har tänkt bredare, nyare, större och hittat det vi tror kan ta dig dit du vill, och vidare.

Orden följer som en självklarhet på vad rektor Carola Råström berättade i en intervju om den nya spelutbildningen för ett år sedan.

Till hösten startar en ny kursomgång, och den första klassen går in på sitt andra och sista år av utbildningen Valla Game Education.

- Nu sneglar många studerande som går på allmän kurs, på Valla Game. Men de behöver ha lite mer förkunskaper, eftersom Valla Game är en yrkesutbildning. Så därför startar vi en ny inriktning på allmän kurs med fokus på apputveckling! Den blir ett välkommet tillskott! fortsätter Carola.

Den eftergymnasiala yrkesutbildningen Valla Game Education täcker allt deltagarna behöver veta för att utveckla dataspel och framtidens digitala upplevelser. I kursen väljer deltagarna själva om de vill satsa på programmering eller grafik.

Med apputveckling som möjlighet på allmän kurs, läggs också grunden för fler att prova innan de bestämmer sig för yrkesutbildningen Valla Game.

Utbildningarna är förlagda på Valla folkhögskola och kombinerar den kultur som finns i skolan med den kompetens och de förutsättningar som East Sweden Game erbjuder.

Klicka här för att läsa mer och ansöka. Sista ansökningsdag till Valla Game Education är 15 maj och för allmän kurs är ansökan öppen till kursstart i augusti. Platser i en viss inriktning kan dock bli fyllda.