Önnestads folkhögskola

"Den bästa tiden i mitt liv"

Här blir du sedd och respekterad för den du är. Våra värdeord är gemenskap, kunskap och utveckling. Oavsett vem du är så är du en del av gemenskapen, du får kunskap för livet och utvecklas som person och medmänniska.

Välkommen till Önnestads folkhögskola!

Önnestads folkhögskola

I kursutbudet finns allmänna kurser på grundskole- och gymnasienivå där du har möjlighet att skaffa dig behörigheter för vidare studier bl. a. på högskola och universitet. På skolan finns även specialutbildningar som teckenspråkslinje och konstskola, samt yrkesutbildningarna Socialpedagogutbildning, IT-utbildning, Vård- och omsorgsutbildning samt Elev- och lärarassistentutbildning.

På skolan finns ett nyrenoverat internat där du som deltagare har möjlighet att bo under läsåret.

Både undervisningen och skollivet i övrigt ska stimulera deltagarna till samhällsengagemang och dessutom beredas möjlighet att bearbeta sina egna värderingar. Deltagarnas kulturella verksamhet ska uppmuntras och skolan sträva efter att bli ett kulturellt centrum. Skolan ska skapa en kreativ och stimulerande miljö, där internatet har en central och naturlig plats.

Du är varmt välkommen på ett studiebesök!

www.onnestadsfolkhogskola.se

Följ oss gärna på våra sociala medier @onnestadsfolkhogskola

Byagatan 30
291 73 Önnestad