SIMA folkhögskola, filial Åkarp

SIMA folkhögskola är en teckenspråkig folkhögskola, en mötesplats för gemenskap samt en vägvisare till större delaktighet i samhället. Vi vill ge dig förutsättningar att öka dina möjligheter att ta del av vad samhället har att erbjuda.

Verksamheten bedrivs i form av dagfolkhögskola och finns idag på fyra platser: Örebro, Stockholm, Göteborg, och Malmö/ Lund.

SIMA Folkhögskola

All undervisning sker på svenskt teckenspråk i en lugn studiemiljö och på olika nivåer, alltifrån nybörjarnivå till gymnasienivå eller yrkesutbildningar.

Alla deltagare som går hos oss uppmuntras att lära sig mycket om sig själva. Vi tror det skapar möjligheter för att utvecklas till en trygg och stark person. Som deltagare på folkhögskolan får du en utbildning efter behov och önskemål inom ramen för folkbildningen.

Vi är en folkhögskola med många av "den lilla skolans fördelar" när det gäller gemenskap, delaktighet och trygghet. Hos oss får du inte bara kunskap utan även gemenskap och kanske vänner för livet.

SIMA folkhögskola, filial Åkarp
c/o Tora Vega folkhögskola, Box 23