Ny kurs: Digitalt medborgarskap för seniorer

En helt grundläggande IT-kurs som vänder sig till dig som vill behärska och bli trygg i att använda datorer, smarta telefoner och surfplattor. I kursen är social samvaro en viktig komponent för att göra inlärningen trivsam. Vi erbjuder därför fika och middag till förmånliga priser.

Allt fler myndigheter och företag förväntar sig att vi själva med hjälp av IT kan använda digitala tjänster som tidigare utfördes av personal.

Hur söker du efter information? Kan du umgås med vänner och bekanta genom videosamtal och sociala medier? Kan du använda IT för att använda vardagsnära tjänster?

Kursen Digitalt medborgarskap för seniorer är till för dig som vill bli trygg i att använda datorer, smarta telefoner och surfplattor.

Vi tror att det är viktigt att skapa en trygg miljö och att lära känna varandra för att kunna lära sig på bästa sätt. Varje kurstillfälle kommer därför att börja med fika och avslutas med middag i skolans matsal. Vi rekommenderar varmt att du deltar i måltiderna. Middagen är valbar.

KURSINNEHÅLL

- Skolans digitala plattform som används i undervisningen
- Vardagsnära tjänster med dator och smarttelefon/surfplatta
- Att söka information
- Att kommunicera med andra
- Att använda sociala medier
- Digital säkerhet

Läs mer om kursena på vår hemsida!

Välkommen att göra en ansökan till höstens start 2022!