Öppet Hus 28 april kl 13-15

Behöver du komplettera dina gymnasiebetyg och läsa upp behörigheten till högskolan? Hos oss på Sigtuna folkhögskola kan du läsa Allmän kurs på plats och på distans. Känner du någon som, eller kanske du själv, är nyfiken på Allmän kurs på Sigtuna folkhögskola? Kom på Öppet hus torsdag den 28 april.

Torsdag den 28 april kl 13-15 är du välkommen på öppet hus hos oss. Träffa lärare och deltagare på våra utbildningar. Kolla in våra fina kurslokaler och vårt fina läge med utsikt över Mälarens vatten.

Hos oss kan du utbilda dig inom film, musik, konst, foto, manus och skådespel. Du kan även läsa till fritidsledarutbildning på distans. Saknar du några gymnasiebetyg? Behöver du utveckla din svenska?  Då kan du läsa Allmän kurs eller Språkåret hos oss. Vi har även allmän kurs på distans.

På plats på skolan finns lärare och deltagare från Film-, Konst- och Skådespelarutbildningarna och på Allmän kurs, Allmän kurs omställning och Allmän kurs- språkåret och allmän kurs på distans.

Vår besöksadress: Sigtuna folkhögskola, Manfred Björkquists allé 20, Sigtuna

Kommer du med pendeltåg till Märsta tar du buss 575 mot Sigtuna och Hällsboskolan. Kliv av vid hållplats ”Sigtuna folkhögskola”.
Kommer du med bil finns gratis parkering vid receptionen.

VÄLKOMMEN!