Lär dig kompa på piano

Sommarkurs i Brukspiano

Vill du kunna spela med i olika ensemble och bandsituationer? Anmäl dig till vår sommarkurs i brukspiano med vår välmeriterade kursledare Michael Bäck, pianist, kapellmästare och pianolärare.

Michael är kursledare på vår kurs i Brukspiano, den 5–9 augusti. Kursen tar bland annat upp grundläggande ackordsspel/kompfigurer i olika musikstilar (pop, rock, visa, gospel med mera), notläsning, ackordsanalys och gehörsspel.

Michael undervisar i brukspiano på Geijerskolan i Värmland och har bl a spelat med och varit kapellmästare åt artister som Christer Sjögren, Anna Bergendahl, Molly Sandén, Martin Stenmarck, LaGaylia Frazier och Lasse Holm. Michael har medverkat i TV-program som Bingolotto, Sommarkrysset och spelat på en rad stödgalor och event.

Kursen i brukspiano sammarbetar med vår kurs "Sångrösten – frihet, flöde och funktion" som leds av Maria Lindberg Kransmo, sångpedagog, lärare på musikhögskolan och med erfarenheter av att undervisa blivande musikalartister och är en eftertraktad vokal inspiratör bland olika körer.

Sommarkursen avslutas med en gemensam spelning på folkhögskolan.