Sångrösten – frihet, flöde och funktion

Utveckla din sångröst

Drömmer du om att att sjunga den stora balladen med varm och fyllig kraft? Ta chansen att utveckla dig och din sångröst med vår välmeriterade kursledare Maria Lindberg Kransmo, sångpedagog, lärare på musikhögskolan och med erfarenheter av att undervisa blivande musikalartister.

På kursen Sångrösten – frihet, flöde och funktion får du pröva det du själv upplever som svårt i din sång och få förklaring och tekniska övningar som guidar dig vidare, i ett varmt och välkomnande upplägg i form av masterclass. Du får lära dig om vad som händer i rösten under din livstid. Kursen fokuserar på det lustfyllda i sången.

Maria Lindberg Kransmo är sångpedagog och masterlärare. Hon är utbildad på University of North Texas i USA, där hon har tagit en Master i sångpedagogik och talproblematik. Hon har därefter kontinuerligt vidareutbildat sig hos ett flertal framstående sångpedagoger. Hon har askulterat för mästerpedagogen David L Jones i New York inom den klassiska genren. Vidareutbildning inom populärmusikaliska genrer har hon i huvudsak från Jeanie LoVetri, Somatic Voicework, New York. Maria är lärare på Kungliga musikhögskolan och Kulturskolan i Knivsta. Hon driver egen undervisning i företaget MLK Voicestudio. Hon håller i fortbildning för sångpedagoger inom Kulturskolan och är även en eftertraktad vokal inspiratör bland olika körer.

Kursen samarbetar med vår kurs i Brukspiano som leds av Michela Bäck, pianist, lärare i brukspiano, kapellmästare åt flera kända svenska artister och har medverkat i flera TV-program, bland annat Bingolotto och Sommarkrysset.

Kursveckan avslutas med en gemensam spelning tillsammans med kursen i Brukspiano.