Jiddisch sommarprogram - intensiv språkkurs

Studiestödsnivå (CSN): Ej studiestödsberättigad

Internat: Nej

Kurstid: 19 aug 2024 - 22 aug 2024

Kostnader: 1400 kronor inklusive luncher, studiematerial och kaffe. Boende och resor ingår inte i kostnaden.

Kontakt: Paideia folkhögskola

info@paideiafolkhogskola.se

Sommarkurs: Fyra dagars jiddischkurs på tre nivåer sommaren 2024.

Ansökan till restplats är öppen hela juli.

SOMMARPROGRAM I JIDDISCH – INTENSIV SPRÅKKURS 2024

Välkommen till fyra dagars jiddischkurs för nybörjare och deltagare på mellannivå samt språkbad för “jiddischtalare”.

Du har en unik möjlighet att lära dig jiddisch under intensiva fyra dagar under ledning av tre erfarna lärare. Sommarprogrammet äger rum i Stockholm den 19-22 augusti, från klockan 09:30-17:00 inklusive lunchpaus.

Språkkurserna ges på tre olika nivåer, nybörjare, mellannivå och “jiddisch-talare”.
Beruriah Wiegand undervisar kursen för nybörjare.
Yaad Biran undervisar mellannivån.
Miriam Trinh undervisar i kursen för “jiddischtalarna”.
Alla lärare är välkända och erkänt skickliga pedagoger från runt om i världen. Läs gärna mer om kurserna nedan. Antalet platser är begränsat.

Kurskostnad: 1400 kr inklusive luncher, studiematerial och kaffe.
Boende och resor ingår inte i kostnaden.

Programmet är på engelska och jiddisch.

Sommarprogrammet i Jiddisch – intensiv språkkurs 2024 arrangeras av Paideia folkhögskola, Paideia – European Institute for Jewish Studies, Jiddischsällskapet i Stockholm med stöd från ISOF.

Kursen på skolans webbplats (öppnas i nytt fönster) https://paideiafolkhogskola.se/courses/sommarprogram-jiddisch-ht24/

Paideia folkhögskola

Paideia folkhögskola är en folkhögskola mitt i centrala Stockholm. Vi vill vara en mötesplats för lärande, tänkande och kreativitet. Hit är du välkommen som du är, oavsett bakgrund, kultur eller trosuppfattning. Vi vill bidra till det öppna samtalet om dagsaktuella frågor som berör samhälle, religion och kultur.

Läs mer om skolan

E-post: info@paideiafolkhogskola.se