S:ta Birgittas folkhögskola

S:ta Birgittas folkhögskola är en lite mindre folkhögskola, och så vill vi ha det. Därför kan vi ge dig som studerar här mycket tid med lärare och mentorer. I våra grupper blir alla sedda och får stöd för att klara sina studier.

S:ta Birgittas folkhögskola i Stockholm & Södertälje

Vi finns sedan 2014 centrala Stockholm på Kungsträdgårdsgatan 12. Sommaren 2024 flyttar vi verksamheten till nya lokaler på Götalandsvägen 242 i Älvsjö.

Till vår folkhögskola kommer människor från många olika länder, kulturer och religioner. Skolan är en mångkulturell mötesplats där vi alla kan lära av varandra.

För oss är det viktigt att vi alla fördjupar vår förståelse och respekt för olika kulturer och religioner. Mångfald berikar!

Huvudman för S:ta Birgittas folkhögskola är Stiftelsen Sveriges Katolska folkhögskolor. Förutom skolan i Stockholm finns även två systerskolor. Den ena, S:ta Elisabets folkhögskola ligger centralt i Göteborg, nära Trädgården. Den andra, S:ta Marias folkhögskola ligger mitt i Rosengård i Malmö.

S:ta Birgittas folkhögskola
Kungsträdgårdsgatan 12