Deltagare på led som pekar mot skolbyggnad i tegel med

Välkommen på öppet hus på Västerås folkhögskola!

Funderar du på att läsa in gymnasiet eller grundskolan? Vill du jobba med barn och unga? Undrar du hur det är att plugga på folkhögskola? Då ska du komma på öppet hus!

Den 8 maj klockan 15.00–19.00 är du välkommen att besöka Västerås folkhögskola i gamla Djäknebergsskolan. Deltagare, lärare och studievägledare berättar om de olika utbildningarna på Västerås folkhögskola:

• Allmän kurs – för dig som vill läsa in grundskolan eller gymnasiet.
  • Fritidsledarutbildningen – en tvåårig eftergymnasial yrkesutbildning för dig som vill arbeta med barn och unga.
  • Lärar- och elevassistent – en ettårig yrkesutbildning för dig som är klar med grundskolan och vill arbeta med att stötta lärare och elever i skolan.

Ta chansen att träffa lärare och deltagare, se lokalerna och få svar på dina frågor. Vi bjuder på fika. Alla är välkomna!

Öppet hus

• När? 8 maj