Med världen som klassrum

Vill du arbeta med turism och äventyr så finns det tre spännande utbildningar på Grimslövs folkhögskola. Den 29/6 kl. 12.00 - 16.30 bjuder skolan in till kursinformation och antagningsintervju för dessa kurser. Välkommen med din anmälan till: annkigrimslov@gmail.com

Turism, rekreation och service:
Utbildningen är fylld av spännande upplevelser och möten med härliga människor som bidrar till din personliga utveckling. Under tre innehållsrika terminer varvas intressanta föreläsningar med studiebesök och praktik. Skidåkning i Idre, klippklättring i Spanien, reseledarkurs på Cypern, engelskakurs i London och fjällvandring i Kebnekaise är bara några exempel på aktiviteter under kursen. Efter 16 veckors praktik i Sverige eller utomlands är du väl förberedd inför din kommande yrkesroll i turism- och resebranschen. Längd 1,5 år.

Kolla in trailern från Turismlinjen

Bergs- & Forsguide Internationell yrkesutbildning:
Denna äventyrsutbildning är förlagd till Nepal där Himalayas berg och floder ger dig fantastiska upplevelser och erfarenheter. Utbildningen passar dig som vill ha en innehållsrik och intensiv yrkesutbildning som ger goda förutsättningar för framtida arbete inom den internationella äventyrsturismen, med inriktning på vandring, bergbestigning och forspaddling. Längd 15 veckor varav 12 i Nepal.

Trailers från äventyren i Nepal: Trekking och Rafting

Safari & Vildmark Internationell yrkesutbildning:
Med Tanzania, Uganda och Kenya som ”klassrum” kommer du som deltagarna får möjlighet att upptäcka naturen och djurlivet på nära håll. Genom utbildningen kommer du att få en god förståelse för safari- och vildmarksturismen och ha möjlighet att utveckla din förmåga att arbeta i spännande och utmanande miljöer. Längd 15 veckor varav 6-10 i Afrika.

Här kan du se trailers från kursen i Afrika: Safari och Äventyr i Afrika

Låt nästa läsår bli ett äventyr! Läs mer och sök på Grimslövs folkhögskola