Klimatomställning i teori och praktik - ny ettårig kurs på Röda Korsets folkhögskola

Är du intresserad av klimat och hållbarhet i ett globalt perspektiv? Då är det här kursen för dig! Röda Korsets folkhögskolas nya kurs Klimatomställning i teori och praktik - mobilisering för en ekologiskt och socialt hållbar värld, är för dig som vill kunna leda projekt inom den stora klimatomställning som väntar.

Klimatomställning i teori och praktik - mobilisering för en ekologiskt och socialt hållbar värld är för dig som vill kunna leda projekt inom den stora klimatomställning som väntar. Din individuella omställning likväl som globala förändringsprocesser står på agendan, där teoretiska och praktiska moment avlöser varandra.

Som en del av kursen reser du på en tre veckor lång tågresa i Europa för att ta del av det hållbarhetsarbete som sker utanför Sveriges gränser.

Ansök och läs mer på skolans hemsida