Agera utan att diskriminera

Sök till kursen Agera utan att diskriminera

Vill du få verktyg för att motverka rasism och diskriminering? Då är distanskursen Agera utan att diskriminera på Röda Korsets folkhögskola i Stockholm något för dig. Kursen ges på distans under en termin och innefattar tre obligatoriska träffar på skolan. Välkommen!

Syftet är att du som går utbildningen ska få djupare kunskaper om strukturell diskriminering och lära dig att utveckla metoder för att motverka rasism och polarisering i samhället.

Kursen blir också en mötesplats för både lärande och mobilisering och ger kursdeltagarna ett nätverk för framtiden.

Nästa kurs hålls under perioden 22 februari – 28 maj 2021.

Läs mer och ansök här.

KOMMENTARER FRÅN TIDIGARE DELTAGARE

”Agera utan att diskriminera är en väldigt lärorik och intressant kurs som jag rekommenderar alla att läsa! Gillar blandningen av teori med läsning av rapporter etc samtidigt som kursen har nära koppling till diskriminering i verkligheten. Ett plus för många intressanta föreläsare!”

”Lärorik kurs som passar perfekt med dagens verklighet, förutom att lära sig nya saker, lär man sig att använda sig utav kunskapen och verktygen i andra sammanhang som tillhör vardagslivet också”

”Tillsammans hjälptes vi åt att ge ljus åt frågor som berörde orättvisa, diskriminering, normkritik och tolkningsföreträden. Otroligt värdefullt!”