Bild. Logotypen för Folksalongen.
Stockholms folkhögskolor sätter upp en Folksalong med verk av studerande på Skeppsholmen 24-25 april.

Folksalong i Stockholm

Folksalongen är ett nytt kreativt initiativ och ett samarbete mellan flera olika folkhögskolor i Stockholm som äger rum på Skeppsholmen 24-25 april. Salongens besökare kommer få inblick i folkhögskolans olika skapandekurser.

Snart är det dags för vårsalong på Skeppsholmen - den allra första Folksalongen.
På Kulturfyren visas verk av studerande vid flera av Stockholms olika folkhögskolor.

Grafisk design, Serieteckning, Keramik, Måleri, Levande verkstad, Gatukonst, Performance, Skulptur, Textil

Datum: 24-25 april

24 april kl 12.00-21.00
(Vernissage med livemusik kl 18.00-21.00)

25 april kl 12.00-20.00

Adress: Slupskjulsvägen 26A.
Gå över Skeppsholmsbron och ta till vänster. Kulturfyren ligger precis runt hörnet vid vattnet.

Såhär beskriver de själva bakgrunden till Folksalongen:

"På Stockholms folkhögskolor finns en enorm bredd av kurser att läsa och kurserna riktar sig till alla – oavsett nationalitet, ålder, tidigare utbildning och andra förutsättningar.

Vi vill visa att man kan gå olika kreativa utbildningar på folkhögskolan för att förverkliga en dröm, arbeta fram arbetsprover för annan utbildning, utbilda sig för försörjning. På folkhögskolan kan det även vara möjligt att färdigställa oavslutade studier med hjälp av egen studietakt och med kreativiteten som hjälp."

Läs mer på Folksalongens webbplats »