OnlineVideoCreator

Ny utbildning på Birka Folkhögskola- Online Video Creator

Är du en kreativ person som brinner för att berätta storys? Vill du satsa på att nå ut med rörlig bild online? Då har du kommit rätt. Online Video Creator är en distansutbildning för dig som vill skapa intresseväckande och bra videostorys på plattformar som Youtube, Instagram, Snapchat, Facebook.

Är du en kreativ person som brinner för att berätta storys? Vill du satsa på att nå ut med rörlig bild online?  Då har du kommit rätt.

Online Video Creator är en distansutbildning för dig som vill skapa intresseväckande och bra videostorys på plattformar som Youtube, Instagram, Snapchat, Facebook.

Online Video Creator fokuserar på innehåll och kreativt arbete.

Online Video Creator kommer att ge dig en digital portfolio och arbetsplatspraktik.

Innehållsproduktion för online video innebär att rikta in sig på nisch, känna av sin målgrupp med analysverktyg och utveckla den. Du får lära dig mer om de öppna tekniska plattformar och digitala verktyg som finns. Om hur man skapar ett bra innehåll och olika sätt att berätta en story på. Förståelse för tittarbeteende och vad som funkar i kamera och redigering för olika skärmar som mobil, webb eller TV. Under utbildningens gång får du också lära känna andra innehållsskapare och träffa företrädare för branschen.

Utbildningen startar 26 februari 2018, är på heltid och distans via Birka Folkhögskola.
Under utbildningen kommer du ha möjlighet till åtta veckors praktik och även träffa företrädare för branschen. Utbildningen är studiemedelsberättigad.

Sista ansökningsdag är 12 februari.

Läs mer på www.birka.fhsk.se/utbildningar