Öppet hus på Vårdinge by folkhögskola

Välkommen till Öppet hus på Vårdinge by folkhögskola lördagen den 30 mars mellan klockan 11-15.

Vårdinge by folkhögskola är skolan med fokus på konst, konsthantverk, mathantverk och ekologisk odling.

Skolans alla profilutbildningar i konst/ konsthantverk finns även som Allmänna kurser. Där kombineras studier i gymnasiegemensamma ämnen med studier i konst, konsthantverk, mathantverk och ekologisk odling, allt efter vilken profil man väljer.

Under Öppet hus har du möjlighet att kika in i skolans lokaler och ateljéer och passa på att prata med kursdeltagare och lärare på plats.

Det kommer att finnas möjlighet att köpa lunch och fika, delta i workshops och titta på utställningar.

Skolan ligger naturskönt i Sörmland, nära skog, badsjöar och pendelavstånd till Stockholm. Det finns ett stort internat och en matsal där det serveras vegetarisk mat.