Kille ligger i en soffa och läser en bok.

Material om folkhögskola

Vill du informera om folkhögskolans behörighetsmodell, årets sommarkurser eller folkhögskolan som utbildningsform? På den här sidan kan du beställa tryckt material eller ladda ner digitalt material. Du hittar också faktablad om folkhögskolan på 18 olika språk. Allt material är gratis.

Broschyrer och annat tryckt material

Beställer du fler än 50 exemplar? Då fungerar inte boxadresser, så skriv in en besöksadress i stället.

Foldern "Hitta din framtid på folkhögskola"

Förklarar kortfattat och enkelt vad folkhögskola är, vilken typ av utbildningar som finns och hur det kan vara att gå på folkhögskola. Foldern går att veckla ut till en affisch.

Beställ foldern

Broschyren "Allmän kurs på folkhögskola"

Förklarar allt du behöver veta om Allmän kurs på folkhögskola, vad kursen innehåller, vad som krävs för att gå vidare till högre studier och hur studieomdömet fungerar. Med mera. 16-sidig broschyr i A5-format.

Beställ broschyren

Broschyren "Hitta en ny chans på folkhögskola"

Förklarar lite mer kortfattat vad Allmän kurs på folkhögskola är för något. 8-sidig broschyr i A5-format.

Beställ broschyren

Vykort

Skicka eller ge bort ett vykort till någon som borde gå på folkhögskola.

Beställ vykort

Affisch sommarkurs

Har en QR-kod som leder direkt till alla sommarkurser som finns på folkhögskola.nu.

Beställ affisch

Presentationer och annat digitalt material

Filmer om folkhögskolan

Om du vill kan du ta hjälp av våra animerade filmer för att informera om folkhögskolan och dess kurstyper och internat.

Till spellistan på Youtube (öppnas i ny flik)

Presentationen "Vad är folkhögskola?"

En presentation med tillhörande manus. Lägg till eller ta bort bilder beröende på vad som passar ditt tillfälle.

In English / Other languages

Fact sheets in English about the Swedish Folk High School

Faktablad om folkhögskolan på 18 olika språk / Fact sheets in 18 differet languages about the Swedish Folk High School